انواع گاوصندوق خانگی در بازار ایران

گاوصندوق خانگی روستیک

انواع گاوصندوق خانگی در بازار ایران

بر خلاف روزگاران قدیم که فقط در بعضی خانه‌های اشخاص مهم گاو صندوق پیدا می‌شد، این روزها گاوصندوق نیاز هر خانه و اتفاقا از قسمت‌های مهم آن محسوب می‌شود. با توجه به افزایش تقاضا از اقشار و گروه‌های مختلف، در سال‌های مختلف انواعی از گاو صندق‌های مختلف به بازار آمده که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. به همین خاطر انتخاب یک گاوصندوق خوب و مناسب هم نیازمند رعایت حساسیت‌هایی است.

از بعضی لحاظ انتخاب یک گاوصندوق برای خانه کار دشواری است و موارد زیادی را هنگام انتخاب باید در نظر بگیرید. تغییر دادن یک گاو صندوق کار راحتی نیست و باید در همان بار اول انتخاب درستی کرده باشید.

ممکن است به نظر بیاید که اگر در محل کار، در شرکت یا فروشگاه خود گاوصندوق دارید از نیاز به گاو صندوق مبرا هستید؛ در صورتی که هر امروزه علاوه بر طلا و جواهرات، هر خانه‌ای دارای مدارک و اسناد مهمی است که نیاز است آن‌ها را در محیطی امن و به دور از خطر دزدیده شدن، آتش سوزی یا هر خطر دیگر نگه داری کرد.

تفاوت گاو صندوق‌ خانگی و دیگر گاوصندوق‌ها

گاو صندوق‌های خانگی تفاوت‌های چندانی با دیگر گاو صندوق‌ها ندارد؛ فقط این که به جز تفاوت‌های شخصی و سلیقه‌ای، معمولا کوچکتر هستند و طبقات کمتری دارند. اندازه و وزن آن به خاطر احتمال جا به جایی و اسباب کشی بیشتر افراد خانه است که به همین خاطر باید از دیگر گاوصندوق‌ها سبکتر و کوچکتر باشد.

شما شاید بتوانید تلفن یا کامپیوتر خود را در صورتی که با نیازهای شما مطابق نبود، عوض کنید، اما گاو صندوق، علاوه بر سنگین بودن وزن آن، پیچ و مهره‌های زیادی دارد و تعویض آن را دشوار می‌کند.

انتخاب یک گاوصندوق مناسب؛ انواع قفل گاوصندوق

در کنار مسائل مهمی مثل اندازه و مخفی یا نسوز بودن گاوصندوق، یکی از معیارهایی که باعث وجود تفاوت در انواع گاو صندوق می‌شود، قفل‌های آن است. انواع مختلفی از قفل برای گاوصندوق‌ها وجود دارد و هر کدام از آن‌ها هم ویژگی‌ها و مزیت‌های خود را دارد.

قفل مکانیکی:

مزایا: مزیت اصلی این نوع قفل‌ها، مقاومت بالای آن‌ها در برابر رطوبت است و این باعث می‌شود شما بتوانید در هر کجا از جمله یک اتاق مرطوب نیز این گاو صندوق را نگه داری کنید و نگران زنگ زدن قفل آن نباشید. همچنین برای این قفل نیازی به عوض کردن باتری نیست و برای شما امکان این وجود دارد که مدت‌های طولانی این گاوصندوق را در یک محیط سرد و مرطوب تنها بگذارید. معایب: از معایب این قفل این است که اگر افراد زیادی از این قفل استفاده می‌کنند باید برای هر کدام آن‌ها یک کلید تهیه کرد و اگر بعد از مدتی نمی‌خواهید که فرد از این گاوصندوق استفاده کند، پس گرفتن کلید هم دشواری‌های خود را دارد. همچنین مسئله‌ی امنیتی این که اگر می‌خواهید مدتی در خانه نباشید باید کلید را در یک جای خوب پنهان کنید؛ مسلما پنهان کردن کلید در همان خانه خیلی امن نیست.

 

قفل اکترونیکی

مزایا: برای این نوع قفل نیازی به داشتن چندین کلید و دردسر‌های پنهان کردن آن‌ها را ندارید؛ می‌توانید چندین رمز داشته باشید و برای کاربران مختلفی هم که از این گاو صندوق استفاده می‌کنند، رمزهای مختلفی بدهید.

معایب: استفاده از قفل الکترونیکی گاهی اوقات دشوار است. شما یک منحنی یادگیری خواهید داشت و نحوه استفاده از آن را یاد خواهید گرفت. اما به خاطر داشته باشید که معمولاً هر روز از گاوصندوق خود استفاده نمی‌کنید؛ به همین خاطر باید هر بار باید نحوه استفاده از آن را به خاطر بسپارید.

حتما و حتما از نصب گاو صندوق الکترونیکی در یک اتاق مرطوب خودداری کنید زیرا الکترونیک و رطوبت آن طور که فکر می‌کنید با هم سازگاری ندارند. در آخر، این نوع گاوصندوق نیاز دارد که باتری آن هر چند وقت یک بار عوض شود. مدلی انتخاب کنید که بتوانید باتری آن را از خارج تعویض کنید. سیم‌های اضافی اضطراری هم گاهی اوقات و حتی در صورت نیاز به آنها گم می‌شوند و خرید آن‌ها به عنوان قطعات یدکی معمولا دشوار است.

 

قفل اثر انگشتی

مزایا: برای این نوع قفل دردسرهای تهیه چندین کلید و پنهان کردن کلید را ندارید؛ می‌توانید از اثر انگشت چندین نفر استفاده کنید و اطلاعات را به سیستم قفل بدهید. همچنین این سیستم نیازی به یادآوری کد نیز ندارد و استفاده از آن خیلی آسان است؛ انگشت خود را اسکن کرده و بعد گاو صندوق به راحتی باز می‌شود.

همچنین این قفل امکان کنترل دسترسی ساده را هم به شما می‌دهد و در صورتی که چندین نفر و با اثر انگشت‌های مختلفی از این گاو صندوق استفاده می‌کنید، می‌توانید دسترسی افراد دیگر را به راحتی کنترل کنید.

معایب: این قفل علاوه بر عیب‌هایی که برای قفل‌های الکترونیکی گفتیم، چندین ضعف دیگر نیز دارد. حتما باید یک سیستم با کیفیت را برای این مدل قفل گاو صندوق تهیه کنید؛ زیرا ممکن است در موارد اثر انگشت شما را نخواند و اجازه باز شدن قفل را هم ندهد. در این مورد شخص دیگری هم نمی‌تواند به شما کمک کند زیرا فقط با اثر انگشت شما باز می‌شود.

سیستم این قفل‌ها عموما با فشار خونی که از انگشت فرد احساس می‌شود، اثر انگشت را تشخیص می‌دهد و به همین جهت افراد مسن به دلیل فشار خون آن‌ها معمولا با این قفل‌های اثر انگشتی مشکل پیدا می‌کنند. این را هم در نظر داشته باشید که در صورت خرابی صفحه خوانش اثر انگشت، سیستم قفل به قفل رمزی برمی‌گردد.

 

مدل‌های دیگری از قفل گاو صندوق نیز همچون قفل‌های کارتی نیز وجود دارد اما این کالاها هنوز به فروش عمده و محبوبیت نرسیده اند و به جز یک عده مشتریان خاص، هنوز متقاضیان زیادی ندارند.

اندازه گاوصندوق‌ها و محل نصب آن‌ها

گاو صندوق‌ها، بر اساس معیار دیگری نیز  تقسیم بندی می‌شوند:

  • گاو صندوق‌های دیواری

این مدل معمولا برای استفاده در خانه رایج نیست. به دلیل امکان اسباب کشی و جا به جایی افراد ترجیح می‌دهند مدلی انتخاب کنند که راحتتر جا به جا بشود.

  • گاو صندوق‌های رو میزی

گاو صندوق‌های رو میزی معمولا اندازه کوچکتر و وزن کمتری دارند و به این خاطر برای استفاده در محیط خانه مناسب هستند.

  • گاو صندوق‌های ایستاده

این مدل‌ها نسبت به گاو صندوق‌های رو میزی، برای مصرف خانگی متقاضی کمتری دارد؛ معمولا وزن سنگینتر و طبقات بیشتر دارند و در صورتی که شما به حجم بیشتری درون گاو صندوق نیاز داشته باشید، برای شما انتخاب مناسبی است.

با افزایش تقاضای مصرف کنندگان خانگی، برندهای مختلفی از جمله شرکت گنجینه در بازار رقابت بر سر تولید محصولات محبوبتر، فروش بیشتر و جلب رضایت مشتریان فعالیت می‌کنند. به بررسی برخی از این برندهای خواهیم پرداخت.

گاو صندوق گنجینه

یکی از برندهای به نام و محبوب در زمینه تولید گاو صندوق‌های نسوز و ضد سرقت، گاو صندوق‌های گنجینه است که با وجودی که در داخل ایرانی تولید می‌شود دارای نشان‌های استاندارد معتبری از سازمان‌های اروپایی است.

مزیت ضد سرقت بودن این مدل گاوصندوق‌ها علاوه بر دو قفله بودن آن، به جهت وجود زبانه‌هایی است که در صورتی که به قفل‌ها ضربه وارد شود یا با دریل یا برش دادن سعی در باز کردن آن شود، باز می‌شود و امکان سرقت را از بین می‌برد.

گاوصندوق‌ گنجینه علاوه بر کیفیت فوق العاده‌ای که دارند در میان کالاهای رقیب و خارجی دارای قیمت بسیار مناسب و معقولی هستند. به خصوص اگر خواستار برندی هستید که گاو صندوق‌های با قفل مکانیکی را به طور تخصصی و با سالیان سال تجربه تولید کرده باشد، گاو صندوق‌های گنجینه برای شما بسیار مناسب هستند.

یکی از قسمت‌های جذابی که برخی مدل‌های گاو صندوق گنجینه دارند و آن‌ها را برای استفاده در منزل راحت می‌کند، قابلیت جدا شدن درب آن است که هنگام اسباب کشی و جا به جایی از نظر وزن و حجم راحتتر به جای دیگری منتقل می‌شود.

این گاو صندوق در وزن‌ها و اندازه‌های متنوعی ارائه می‌شود و قفل آن هم از نوع قفل‌های مکانیکی است. فروشگاه‌های زیادی هستند که به فروش گاو صندوق‌های نسوز گنیجه می‌پردازند و می‌توانید مدل‌های آن را با گارانتی‌های مدت دار و یا حتی به صورت اقساطی هم تهیه کنید.

گاوصندوق کاوه

گاوصندوق کاوه با تکیه بر سالیان سال فعالیت در عرصه تولیدات اداری، کار خود را به عنوان تولید کننده گاو صندوق‌های نسوز ادامه داد. این شرکت محصولات خود را با تنوع بالایی در زمینه تولید گاو صندوق‌های هوشمند، دیجیتالی، خانگی، اداری و فروشگاهی عرضه می‌کند.

گاو صندوق‌های نسوز که این شرکت برای استفاده در منزل تهیه کرده است نه تنها در اندازه‌های مختلف بلکه تنوع در مدل قفل‌های آن نیز وجود دارد و هم می‌توانید آن‌ها را با قفل مکانیکی تهیه کنید و هم مدل‌هایی با قفل‌های دیجیتال.

گاوصندوق نیکا

معمولا برای خرید یک گاو صندوق خوب خارجی این مدل را توصیه می‌کنند. گاو صندوق نیکا تولید کشور کره جنوبی و دارای قفل دیجیتال است. اندازه‌های این گاو صندوق، نسوز بودن و امنیت بالای آن، گاو صندوق نیکا را برای استفاده در خانه و نگه داری مدارک و طلا و جواهرات مهم، یک انتخاب خوب می‌سازد.

این مدل گاو صندوق طرفداران زیادی در میان متقاضیان گاو صندوق‌های دارای قفل‌های دیجیتال و الکترونیکی دارد و پیدا کردن آن هم اصلا کار سختی نیست. مزیت خرید کالاهای شناخته شده و با برندهای محبوب این است که به راحتی در بیشتر فروشگاه‌ها و با شرایط فروش خوب و با تخفیف و یا به صورت اقساط یافت می‌شود.

محبوبیت و همه پسندی گاو صندوق‌های نیکا علاوه بر کیفیت خوب و ماندگار، به خاطر رنج قیمتی مناسب آن هم هست که در میان کالاهای خارجی رقیب بسیار مناسب است. نیکا کالاهای خود را با توجه به نیاز مشتریان در سایزها، وزن‌ها و ویژگی‌های متنوعی تولید کرده است.

گاوصندوق ایگل

یکی دیگر از برندهای خارجی که در میان مصرف کنندگان ایرانی طرفداران زیادی دارد، شرکت تولید کننده گاو صندوق ایگل است که از کشور کره جنوبی گاو صندوق‌های امن و با ویژگی‌های منحصر به فردی را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

گاوصندوق ایگل با استفاده از فناوری‌های مدرن و نسوز تولید شده است و از قفل‌های دیجیتال و اثر انگشتی در فرایند تولید آن استفاده شده است. علاوه بر سیستم دزدگیر و هشدار دهنده، گاو صندوق ایگل، ظاهری لوکس و امروزی دارد و ضد خش و ضد لک است که باعث می‌شود در جا به جایی‌ها کمترین آسیب را ببیند.

هر چند که به دلیل افزایش قیمت ارز اجناس خارجی قیمت بالایی نسبت به اجناس داخلی دارند، اما اگر برای گاوصندوق‌ خانگی خود به دنبال یک مدل با قفل دیجیتال هستید، ایگل یک انتخاب مناسب برای شما است زیرا تخصصی در حوزه قفل‌های دیجیتال گاوصندوق فعالیت می‌کند.

 

گاوصندوق آیکو

گاوصندوق‌های  آیکو نیز در سال‌های گذشته در بازار فروش گاوصندوق طرفداران زیادی پیدا کرده است. خدمات فروشی که این گاوصندوق‌ها دارند، همچون جا به جایی، حمل و تعمیر از مواردی است که اعتماد مشتری را جلب کرده و بر اعتبار این برند افزوده است.

گاوصندوق‌های آیکو به خاطر  اندازه کوچک و وزن پایین برای مصرف خانگی بسیار مناسب هستند و رنگ بندی‌های متنوع آن این امکان را به شما می‌دهد که برای انتخاب دستتان باز باشد و دکور خانه‌ و یا اتاق کار شما بهم نریزد.

admin
ارسال دیدگاه